keskiviikko 20. maaliskuuta 2019

Rutiinijuttuja

Kuten oon varmaankin täällä blogissa jo maininnut, aamut ja illat on mulle "mun omaa aikaa", jolloin on tärkeetä, että saan olla ihan rauhassa, ei oo kiire minnekään ja saan touhuilla omia juttujani.

Aamuisin haluun herätä rauhas, hitaasti. 😃 Tärkeintä mun aamuissa on KAHVI! Tarviin ainakin kaks mukia kahvia, jotta herään. Mulle EI SAA puhua ennen mun aamukahvia. 😀 Tai jos puhuu, niin en ainakaan vastaa.

Heti herättyäni en saa syödyksi mitään, mut yleensä toisen kahvimukillisen kera syön mysliä + jugurttia tai ruisleipää + paistettua kananmunaa.

Aamupalan ohessa tsekkailen blogin, sähköpostit, Facen ja instan. Tsekkaan, en välttämättä tee mitään muuta. Vastausten, kirjoittamisen ym. vuoro on päivemmällä, ku aivotoiminta alkaa. 😅

Suihkussa käyn yleisimmin illalla, mutta jos on jotain menoa päivällä, niin käyn suihkussa aamulla. Pari kertaa viikossa (jos ehdin suihkun jälkeen) käytän kuorintanaamiota. Nyt alan myös päivittäin käyttämään retinol-voidetta juonteisiin mun otsalla. Sitä sai ensimmäisen parin viikon ajan käyttää vain kaks kertaa viikossa, sit sitä voi käyttää joka päivä.

Iltaisin vaadin myös omaa aikaa ja rauhaa. En enää illalla jaksa kuunnella muiden murheita tai muutenkaan. Sulkeudun omaan kuplaani, omiin maailmoihini.

Iltarutiineihin kuuluu iltapala, kahvia ei enää kuuden jälkeen jottei mene yöunet. Kattelen telkkaria; arkisin avaan telkkarin kun Emmerdale alkaa, sitten seittemän uutiset, Salkkarit ja joskus mitä nyt Salkkareiden jälkeen tulee. Joskus suljen telkkarin saman tien kun Salkkarit loppuu 😀

Illalla datailen, luen blogeja, kirjoitan... Unelle meen tavallisesti 21-22 aikaan. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti