tiistai 14. toukokuuta 2019

Eilinen

Eilen menin töihin klo yhdeksi. Sitä ennen kulta tarjosi mulle pitsan läheisessä pitseriassa, ettei mun tarvinnu tyhjällä vatsalla mennä töihin.. :D

Työpäivä meni ihan hyvin. Tekemistä oli sopivasti. Silloin kun ei ollut asiakkaita, tein esim. jugurttia ja leivoin pullaa. Pullaa pitää aina olla. :D

Jugurtti koostuu turkkilaisesta jugurtista, omenasoseesta/vadelmahillosta ja granolasta. Helppoa ja hyvää.


Saatiin uudet essut, sellaset pitkät, joissa on hihnat kaulalle ja vyötärölle. Aiemmin oli vain lantiolle tuleva essu, ja eilisen leipomisen jälkeen ymmärrän, miks toi pidempi versio on parempi... :D Mun huppari oli aivan jauhoissa ja taikinassa (kuten aina kun mä leivon) eikä se jauho meinannu koko päivänä lähtee irti. Vasta kotona sain sen pyyhittyä kostealla rätillä pois. :D joten parempi käyttää pitkää essua, vaikka se näyttääkin tyhmältä...

 Kuvassa vanha vyötärölle kiedottava essu.


Korvapuustitaikina.

Korvapuustitaikina on hyvä kohottaa tiskikoneen päällä, kun siinä on lämmin.

Jos laskin oikein, leivoin 43 korvapuustia.

Mitähän tää päivä tuo tullessaan...? Ainakin oon ihan törkeen väsyny, en meinaa herätä ollenkaan tähän päivään... Nukuin jotenki huonosti ja heräilin aamuyöstä vähän väliä. Lopulta nousin viideltä kokonaan ylös sängystä. Töihin lähtö tunnin päästä...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti