maanantai 16. joulukuuta 2019

Kilpailua asunnosta

Olin tänään (mies oli toki  mukana) katsomassa asuntoja tulevalla opiskelupaikkakunnallani. Ensin olin sopinut kaksi näyttöä, eri vuokranantajilta, mutta ONNEKS tulin katsoneeksi netistä niitä osoitetietoja.

Toinen asunto ois sijainnu HYVIN epämääräisellä alueella, kuulemma rikollisten ja muiden laitapuolen kulkijoiden asuttama alue. Vaikka alueesta sanotaan, että se nykyään on paljon rauhallisempi ja siistimpi, niin en silti halua asua jossain asunnossa, jonka rapussa on tehty murha tai jotain...

Peruin siis kiireen vilkkaa tämän asunnon näytön.

Varasin sitten kaks näyttöä tältä toiselta vuokranantajalta (tai kiinteistövälittäjä ne asunnot esitteli... mut kuitenkin). Toinen asunto oli jälleen aika epämääräisellä alueella, eikä lähellä tuntunut olevan oikein mitään kauppojakaan. Oli aika syrjässä. Isohan se asunto oli, tais olla kaksio, yli 50 neliöö.

Hetken aikaa mut valtas joku suuruudenhulluus, koska se asunto alkoi näyttää ihan kivalta (vaikka aika kauhee luukku se oli) eikä alueen epämääräisyyskään haitannu. Mutta onneks tajusin lopulta, etten mä siellä uskaltais asua. Eikä mun mies sais oltua ku pelkäis mun puolesta... Joten tälle asunnolle BIG NO NO.

Sit mentiin sen asunnon näyttöön, mitä alunperinkin olin ihastellut ja suunnitellut tulevaksi kodikseni. Yksiö, oisko ollu 34 neliöö. Vaatehuone, kylppäri, keittokomero ja olohuone/makkari. Ylin kerros.

Annoin esittelijälle mun tiedot ja toivon nyt että saisin tuon asunnon! Sitä tuli katsomaan toinenkin asunnonetsijä, joten saa nyt nähdä, kumpi on vuokranantajan mieleen enemmän.

Tahtoisin niiiiin muuttaa jo! Mutta eihän se nyt ihan niin nopeasti toimi kuin mitä mä haluisin. Joulukin tulee ja uudenvuodenpyhät...

Mut toivotaan nyt että saisin sen asunnon!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti