maanantai 12. lokakuuta 2020

Kiva sunnuntai

Sunnuntait on usein tylsiä päiviä, jotka eivät meinaa kulua millään. Mutta eilinen oli oikein kiva. Vietin sen paljolti ystävänaapurini kanssa, välillä luin tulevan keskiviikon kokeeseen (eksoottiset eläimet).

Päivällä mä lyhensin mun housut, jotka ostin kirpparilta lauantaina. Käytin pikasaumaajaa, koska mulla ei oo ompelukonetta enkä muutenkaan halunnut leikata housujen lahkeita. Ensin housut käännetään väärinpäin, sitten käännetään lahkeista sopivasti. Silitetään lahkeet. Tuo pikasaumaaja on tuollaista nauhaa, joka laitetaan käännetyn reunan väliin ja sitten silitetään niin että se "sulaa" ja kiinnittää käänteen. Silittäessä ei saa liikuttaa rautaa edestakaisin, vaan sitä pitää painaa lujaa ja pitää paikallaan 15 sekuntia. Mä jouduin ainakin painelemaan silitysraudalla melko kovaa ja tuntui, että touhussa meni tosi kauan, ennen kuin saumaajanauha oli "sulanut" ja käänne tukevasti kiinni.

Mutta kyllä se kätevää on. Ei tarvi ompelukonetta eikä tarvi leikata lahkeita ja säätää neulojen ja lankojen kanssa. Mulla menee yleensä aina "sukset ristiin" ompelukoneiden kanssa.




Illemmalla käytiin vähän kävelyllä ja leikkipuistossa ystävänaapurin ja hänen poikansa kanssa. Oli niin nätti ilta, että oli kiva ulkoilla.

Illalla katsottiin Tanssii tähtien kanssa popcornien, sipsien ja karkkien kera. Tosin jaksettiin vain ensimmäinen tunti, sitten piti mennä nukkumaan. :D Harmi, että kaikki kivat telkkariohjelmat tulee niin "myöhään". :D Mutta kun on tarkka rytmi, kuten mulla, että illalla ajoissa unelle ja aamulla ajoissa ylös, niin minkäs teet.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti