sunnuntai 22. maaliskuuta 2020

Karanteeniviikko

Oon nyt ollu täällä vanhempien luona tiistaista lähtien eli ei nyt ihan viikkoa vielä, mutta kuitenkin. Täällä tulen olemaan niin kauan kuin tätä koronakaranteenia kestää. Tai siis tätä poikkeuslakia.

Alkuviikosta oltiin tosiaan vielä aika paljon liikenteessä. Mä tulin opiskelukaupungista tänne tiistaina. Silloin käytiin ostamassa mulle uus tulostin, koska vanha tökki. Illalla sitten alkoi vanha läppärikin tökkiä niin pahasti, että tuli puheeks ostaa uus. Käytiin keskiviikkona ostamassa uus läppäri, mutta jätettiin se liikkeeseen niin että siellä ne asensi siihen tarvittavat ohjelmat, ettei ite tarvinnu alkaa säätää. Torstaina saatiin läppäri kotiin, samalla auto sai huollon. Sitä ei oltukaan viiteen vuoteen käytetty missään huollossa, ei edes öljyjä vaihdettu. :D Mä oon ajanu sillä seittemäs vuodessa jonku 26000 km... Eli aika vähällä käytöllä. 




 Tällä viikolla ois koulussa ollu aiheena Tuotantoeläinten ruokinta, hoito ja terveys sekä Pieneläinten ruokinta, hoito ja terveys. Saatiin etätehtävät Moodleen, joita sitten pähkäilin ja tein loppuviikon. Pieneläin-tehtävästä (Koulun pieneläinten ruokinta) tuli jo arvostelu (Hyväksytty), tuotantoeläin-tehtävän palautin tänään.







Välillä olen ulkoillut. Toisessa kuvassa oon tosi kiukkusen näköinen, oli jotenki huono päivä. Toisessa kuvassa oon sitte jo paremmalla tuulella :D
Alempi kuva on tältä päivältä.

Jooseppi (keksin sille ton nimen) oli yksinään pellolla. Siellä se huuteli kavereitaan, mutta kukaan ei tullut.

Kun tulin lenkiltä, Jooseppi oli mennyt ojaan.


 Välillä oon auttanu isää raksahommissa. Mummi kuoli pari vuotta sitten, nyt isä kunnostaa mummin asuntoa.


 Työhousujen lyhennys. Vihdoin :D

 Vähän tuli lunta, mutta sekin on kohta sulanut pois.



Ollaan katottu Niskavuori-elokuvia (Loviisa, Niskavuoren nuori emäntä; Niskavuoren naiset & Niskavuori taistelee). Aloittelin lukea tuota Niskavuoren henki -kirjaa. Oon hurahtanu :D

 Täältäkin löytyy vanhaa aikaa.

Toi mäntykin on vanha.


Krookukset kukkii. Ja toi kuusi kasvaa maata pitkin.




 Uutta viikkoa kohti!












Ei kommentteja:

Lähetä kommentti