maanantai 6. huhtikuuta 2020

Auton hellimishetki

Mun auto sai tänään kunnon pesun ja vahauksenkin. Onneks isä oli auttamassa, koska toi on semmosta hommaa, missä mulla ei kauaa pysy mielenkiinto yllä :D

Ensin pestiin auto ihan vedellä. Sitten kokeiltiin kolmee eri shampoota/muuta pesuainetta, että millä lähtis pikiroiskeet. Lopulta se oli joku puhdistava vaha, jolla saatiin auto puhtaaks. Toki siihen jäi niitä pikiroiskeita vieläkin, mutta ei se oo enää niin karhee siitä piestä, mitä se oli ennen pesuja.

Lopuks isä vielä vahas ja kiillotti mun auton. Siinä vaiheessa mulla oli jo kylmä eikä kauheesti ois kiinnostanutkaan... :D Mutta on se nyt hieno ja kiiltävä. Ja mun kädet oli ihan rutussa kaiken sen vedellä ja pesuaineilla lotraamisen jälkeen.










4 kommenttia:

  1. Hyvä idea, auton voisi pestäkin nyt kun tulee vain kotona oltua. Voisi katsoa muutkin huoltotarpeet läpi. Kiillotuksen jätän myös muille tehtäväksi koska se ei ole omaa vahvuutta.

    VastaaPoista
  2. Nyt on aikaa. Tai siis ei ole, koska opiskelen etänä, mutta tuo auton puunaaminen oli hyvää vaihtelua sisällä istumiseen. Auto kävi myös huollossa pari viikkoa sitten, kun vielä uskalsi täälläpäin olla ihmisiä lähellä. :)

    VastaaPoista
  3. Meilläkin näyttää auto ihan kamalan likaiselta täällä Turengissa. Näin sadekeleillä tuntuu, että saisi olla koko ajan ramppaamassa autopesulassa. Täytyy ehkä pyyhkiä vain pahimpia ihan vedellä kotipihassa. Tuo kiillotus saa kyllä auton näyttämään heti kuin uudelta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt riittää kurakelejä, kun ei lunta tullut edes jouluksi. :/

      Poista