lauantai 26. syyskuuta 2020

Kun mieli on kaaoksessa, ympäristön pitää olla (mahdollisimman) siisti

(↑liikaa ei toki voi vaatia siinäkään↑)

Aamupäiväkahvi:

Jotain hyvin hämmentävää tapahtui eilen illalla. Olin todella väsynyt ja valmis petiin heti Salkkareiden jälkeen, kuten yleensäkin. Iltalääkkeet nassuun ja unelle. Vaan kun ei. Ei tullut uni silmään sitten millään. Pyörin ja yritin löytää sopivaa asentoa, mutta kaikki tuntui olevan nukkumista vastaan. Tyyny oli huonosti koko ajan, peiton kanssa oli kuuma ja ilman peittoa kylmä. 

En tajunnut yhtään, miksen saanu nukuttua. Oliko sittenkin liian aikaista mennä unelle noin puol yhdeksän illalla? Mutta kun monta kertaa aiemminkin oon koulupäivinä mennyt samaan aikaan unelle. Kävin jopa tarkistamassa kalenterista, että oisko täysikuu. Ei ollut.

No sitten mietin, että johtuisko se siitä, että olin unohtanut aamulla ottaa aamulääkkeet (tyroksiini ja venlafaxin) ja otin ne sitten illalla. Vaikuttaisko ne piristävästi...? Ehkä ne on aamulääkkeet juuri siksi...

Stressi tietysti vaikuttaa ja kaikki jännitys ens viikkoa kohtaan. Mutta ei mun päässä kyl liikkunu mikään siihen liittyvä.

Nukahdin sitten joskus puolenyön paikkeilla ehkä. Viimeksi katoin kelloa kl 23 aikaan.

Todella ärsyttävää. 

Tällaista toki tapahtuu. Joskus valvotaan ja joskus nukutaan paremmin. 

Tänään aion tehdä suursiivouksen (mun kämppä todella on sen tarpeessa). Ajattelen, että helpottaa ens viikolla, kun kämppä on siisti. On kiva tulla kotiin pitkän päivän jälkeen, kun ei tarvitse miettiä siivoamista tai ahdistua siitä, että on paskaista. Ehkä vois jotain ruokaakin tehdä valmiiksi... Koulussa kyllä saa lounaan ja vielä eväät iltavuoroa varten, ja viikonlopuks kunnon ruokakassin... Pakkasessa mulla on vielä siskonmakkarakeittoakin, joten ehkä en nälkään kuole ens viikolla...

Rakastan tuon pesuaineen tuoksua:

 

EDIT: Nyt olen pyyhkinyt pölyt, pessyt peilit, vienyt roskat ja mainoslehtiset sekä imuroinut. Mun oma imuri sanoi työsopparinsa irti jo aikaa sitten, enkä oo saanu hankittua uutta tilalle, mutta onneks mulla on ihana naapuriystävä, joka lainaa mulle omaansa. :)

Vielä pitää siivota ja pestä vessa, mutta muuten alkaa olla kämppä kondiksessa. Opiskelijan kämpän tyyliin vihkoja, monisteita, kansioita, kyniä jne. on ympäriinsä kaikilla mahdollisilla pöytätasoilla, mutta se suotakoon.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti