perjantai 7. helmikuuta 2020

Raskaita päiviä

Tää viikko on ollut mulle henkisesti todella raskas. Oon jännittäny niin paljon ja joka päivä, että nyt kun alkoi viikonloppu, on kyllä kaikkensa antanu olo. Tai oikeestaan tää päivä veti multa ihan täysin mehut.

Jännittäminen alkoi jo viime viikonloppuna, koska meillä oli maanantaina ensimmäistä kertaa raksatunnit. Mä en oo käytännön asioissa kovin hyvä, ja siksi jännitin raksatunteja. Alan hävetä itteeni, kun musta tuntuu, että kaikki muut osaa ja että munki pitäis osata, koska ei ne nyt voi olla mitään niin vaikeita asioita.

Maanantaina tulikin eteen tilanne, jossa meinasin saada paniikkikohtauksen. Piti porata jollain pöytäporakoneella reikää metallitankoon. Mä menin ihan lukkoon, en suurin piirtein kuullu mitä opettaja selitti enkä uskaltanut tehdä mitään. Siirryin takavasemmalle ja annoin toisen opiskelijan tehdä ensin. Sitten uskaltauduin jo itsekin kokeilemaan, kun huomasin, että se vehje ei ollutkaan kovaääninen eikä vaarallinen.

Mua ahdistaa tilanteet, joissa ollaan ryhmässä ja muut katselee, mitä sä teet. Siinä tulee mulla sellainen "kädettömyys", jolloin lakkaan osaamasta yhtään mitään, koska jännitän sitä että muut katselee.

Eilen ja tänään meillä oli metsätyötunnit. Eli eilen tutustuttiin raivaussahoihin ja saatiin tuntumaa turvavarusteisiin, ja tänään sitten mentiin metsään.

No ne turvavarusteethan on painavat (ja mulle vähän liian isot, vaikka ottaisin pienimmät mahdolliset). Turvasaappaat, viiltosuojatut haalarit + työtakki, ja näiden lisäksi vielä se 10 kiloo (?) painava raivaussaha.

Tänään sain paniikkikohtauksen siellä metsässä, koska musta tuntui, että mun voimat ei todellakaan riitä kantamaan sitä koko varustusta ja rämpimään niillä siellä metsässä.

No, itkin siinä hetken, ja vedin henkeä, ja jatkoin matkaa. (Opettajaa oli jo eilen kuraattorin toimesta informoitu tästä mun jännittämisestä, ja tänään hän sai sitten todella nähdä sen pahimmillaan)

Sahaaminen oli kivaa!! Siinä ei ollu mitään ongelmaa. Se ongelma oli nimenomaan niissä painavissa varusteissa.

Nyt on viikonloppu ja vähän sellainen voittajaolo. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti