maanantai 23. marraskuuta 2020

Nyt alkaa jo viides viikko


Viides viikko työssäoppimassa pyörähtää käyntiin tänään. Viime viikolla puhuttiin jo alustavasti töissä mun näytöstä ja käytiin läpi, mitä mahdollisesti näytössä kysytään ja tarvisi tietää. Klinikkahan ei sinänsä vastaa mun koulua, koska minähän opiskelen "vain" eläintenhoitajaksi, en klinikkaeläinhoitajaksi. Mutta tietysti jatkoa ajatellen tämä on ollut aivan ihanteellinen työssäoppipaikka mulle, koska aion jatkokouluttautua klinikkaeläinhoitajaksi.

Mutta mitä näytössä sitten pitäisi osata? No ilmeisesti ainakin eläinten ruokinta, tunnistaa tavallisimmat eläinlajit ja niiden hoidon perusasiat, eläinten keskeiset elintoiminnot, lisääntyminen, tavallisimmat taudinaiheuttajat ja sairaudet, vastustuskykyyn vaikuttavat tekijät, tarttuvat taudit, perinnöllisyyden perusasiat ja jalostus, kestävä kehitys. 

Viime viikolla käytiin läpi klinikalla myytäviä kissan- ja koiranruokia sekä muita tuotteita, kuten feromonivalmisteita, rasvahappoja, korvanpuhdistusaineita ja hammastahnoja jne.

Tuntuu, että opiskeltavaa ois niin paljon. Pitäisi kerrata ihan perusasioitakin. Ja tiedän, että koska näytössä mua satavarmasti jännittää, voi mennä aivan lapsellisenkin helpot asiat pieleen. Nyt jo jännittää ja ahdistaa, mitä jos en pääse näytöstä läpi?

Töiden jälkeen väsyttää aina niin paljon, etten todellakaan oo jaksanu panostaa opiskeluun enää illalla. Vähän olen toki yrittänyt, mut en niin paljon kuin haluaisin.

Ei auta, pakko vaan yrittää puskea eteenpäin ja opiskella ja tehdä töitä. 

Iltamoodi on aina tämä (no ei aina popcorneja kuitenkaan):

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti